Erhvervslivet har fået øjnene op for Egeskov

Flere og flere virksomheder og organisationer vælger den midtfynske attraktion, når det er tid til arrangementer for medarbejdere eller kunder – historiske omgivelser og attraktive faciliteter er blandt trækplastrene.
Virksomheder og organisationer i stigende antal landet over har fået øjnene op for Egeskov, når der eksempelvis skal afvikles firma- og foreningsudflugter, fester, møder eller teambuilding-kurser. Muligheden for at kombinere faglighed med smuk natur og spændende kulturhistorie er unik på den fynske herregård, hvis slot blev opført i 1554 og i dag betragtes som en af de bedst bevarede vandborge i Nord-Europa.
–Vores omgivelser her på Egeskov lægger op til dage, hvor det handler om at få fælles oplevelser i utraditionelle og smukke rammer. Vi har plads til arrangementer fra ganske få til mange tusinde deltagere, fortæller Sandra Munk, der er salgs- og event-koordinator.
Egeskovs centrale placering midt i Danmark gør, at stedet er den ideelle kulisse for virksomhedsarrangementer.
— Vi kan eksempelvis arrangere mindre møder, teambuilding, forenings- og personaleudflugter, messer, produktlancering samt kundeevents. Vi har de perfekte rammer til det hele, understreger Sandra Munk.
Rækken af virksomheder og organisationer, der har nydt Egeskovs smukke omgivelser i forbindelse med diverse arrangementer, er lang.
Eksempelvis kan nævnes DACIA, Bygma, Værkstedernes Indkøbsforening, Dansk Metal og et væld af veteranbilklubber.
–Når virksomhederne vælger at holde deres møder eller arrangementer hos os, kan de booke dem i uforglemmelige omgivelser, nemlig i Café Jomfru Rigborg, der ligger lige i hjertet af den fantastiske have. Her kan vi sørge for forplejningen dagen igennem, ligesom cafeen indeholder et møderum med AV-udstyr, tv-skærm og WIFI. Her er plads til maksimum 60 personer, siger Sandra Munk og fortsætter:
— Og har man brug for mere plads, så samarbejder vi med teltleverandører og skræddersyr teltløsninger, helt efter virksomhedernes ønsker. Fra 100 til flere tusinde personer.

ALT KLAPPEDE

Bygma i Ringe og Svendborg er blandt de virksomheder, der med stor succes har afviklet kunde- og medarbejder-arrangementer på Egeskov.
–Alt fungerede perfekt ved begge lejligheder. Vi kan så afgjort kun anbefale Egeskov til andre virksomheder.
Sådan lyder ordene fra Bygma Ringes direktør Jeppe Christensen, efter han flere gange har deltaget i firmaarrangementer på Egeskov.
–Vi holdt i efteråret ’22 personalearrangement på Egeskov med 33 deltagere. Vi havde rundvisning i parken ved slotsgartner Peter Bonde, efterfulgt af en ekstern ‘mordefterforskning’ og helstegt pattegris. Sandra Munk bistod ved arrangementet og alt klappede, fortæller Jeppe Christensen og tilføjer:
–Året efter afviklede vi i samarbejde med Bygma Svendborg et kundearrangement omkring bæredygtighed og klimakrav. 38 kunder og kolleger deltog til mad, efterfulgt af undervisning og workshop. Her klappede alt også.

FAKTABOKS:

Egeskov er et af Nordeuropas flotteste renæssanceslotte med en ægte voldgrav, riddersal og historie i det tykke murværk.
Med til Egeskov hører også Falck Museum, Veteranmuseum og Camping Outdoor Museum.
Egeskov har også en 20 hektar stor historisk have, der har vundet flere priser og er i konstant udvikling.
Ved det historiske slot finder man også en legeskov for hele familien, hvor der blandt andet kan tilbydes ”Tree Top Walking”, labyrinter, legepladser, Mooncars, Danmarks største klatrenet, hoppepuder og ”Draculas Krypt”.
På området findes flere spisekiosker med fastfood, drikkevarer, kaffe is og snacks, ligesom Cafe Jomfru Rigborg dagligt tilbyder velsmagende caferetter.


EGESKOV – Egeskov Gade 22 – 5772 Kværndrup – Telefon: 62271625 – Hjemmeside: www.egeskov.dk – Mail: info@egeskov.dk

Specialist i service og reparation af elektromotorer, gear og pumper

Hoppe & Møldams Elektro er en elektroservice virksomhed med afdelinger i Vejle, Kolding og siden 1. januar 2022 også på adressen Nordmarken 2 i Ringe.
Afdelingen i Ringe med en halv snes erfarne teknikere – med rødder tilbage fra Midtfyns Elektro – er kommet fint fra start, hvor de dagligt servicerer industrikunder/elinstallatører m.m. i hele landet.
Hoppe & Møldams Elektro kan tilbyde salg-service-reparation af elmotorer-gear-pumper-transmissionskomponenter.
Hoppe & Møldams Elektro kan hurtigt vurdere, om det kan betale sig at reparere, eller om det er bedre at købe nyt, siger Thomas Riise. Vi kan hjælpe med at finde den optimale løsning.
-Vi lever jo også i en tid, hvor strømmen er blevet dyr, tilføjer Steen Hoppe, og derfor kan vi også rådgive om energioptimering. Der kan være mange penge at spare på den konto gennem renovering eller udskiftning.
-Vi har ekspertisen, siger Thomas Riise, og kan stille de rigtige spørgsmål. Vi er altid klar til hurtig udrykning, og intet er for stort, intet for småt. Vi løser hasteopgaven og har også et veludstyret værksted her på stedet, så vi kan klare alle nødvendige reparationsopgaver. Så det er bare at ringe til os – hellere først som sidst. Vi foretager også løbende vedligeholdelse hos vores industrikunder, så vi kan undgå nedbrud. Vi kan gøre dette, når virksomheden har planlagt driftsstop, så det generer mindst muligt.

Brug for lærlinge

Hoppe & Møldams Elektro har brug for lærlinge. Det er vigtigt, at de unge kommer ud og besøger os, så de kan se, at her er altså også en mulighed for en karriere. Vi kan faktisk her tilbyde en god uddannelse med gode karrieremuligheder, og arbejdet er meget alsidigt. Der er ikke to dage, der er ens, og behovet for vores viden og kunnen vil bare stige fremover, er Thomas Riise og Steen Hoppe enige om.

———————
Hoppe & Møldams Elektro – Nordmarken 2 – 5750 Ringe – Tlf: 6262 1010 – Mail: ringe@hme-elektro.dk – hme-elektro.dk

Fornem hæder og ny udvidelse

Samtidig med kåringerne som vinder af priserne ”Byens Bedste Håndværk” og ”Børsen Gazelle” investerer Nyborg El i endnu en virksomhed.
Erhverv-Fyn har tidligere fortalt historien om Nyborg El ApS, der siden Rene Christiansen og Bjarke Jensen 1. maj 2019 købte sig ind i det velrenommerede installationsfirma har været inde i en usædvanlig flot udvikling. Fra i 2019 at have 19 medarbejdere ansat er det tal i dag steget til over 70.
Og den flotte udvikling fortsætter i højeste gear.
Således har virksomheden for nylig ikke bare vundet to for- nemme priser, men også formået at udvide sit forretningsmæssige territorium yderligere.
– Vi har for nylig overtaget forretningen Kop og Kande på Korsgade i Nyborg. Vi har længe haft et ønske om at erhverve en lampebutik, og da indehaveren var klar til et salg, slog vi til, fortæller Bjarke Jensen og tilføjer:
– Årsagen til at en lampebutik er interessant for os er dels, at vi kommer tættere på det private kundesegment, men også fordi det vil kunne komme vores erhvervskunder til gode. For såvel private som erhvervskunder vil det i fremtiden gælde, at når de eksempelvis køber lamper, så vil vi i samme handel kunne tilbyde både levering og montering.
Udvidelsen med en ekstra virksomhed er dog ikke det eneste medarbejderne i Nyborg El kan glæde sig over i øjeblikket. Faktum er nemlig, at installationsfirmaet for nylig modtog ikke færre end to priser. Nemlig Børsens Gazelle-pris og samtidig prisen som ”Byens Bedste Håndværk”.
– Det er to fine priser, men specielt den sidste er et vigtigt skulderklap for os. Den viser at kunderne værdsætter vores princip om, at alle skal have den samme gode service. Uanset om det er den store erhvervskunde eller Fru Hansen, der bare lige skal have ordnet en stikkontakt. Vi gør aldrig forskel, understreger, Bjarke Jensen.
Nyborg El består således i dag af afdelingerne Nyborg, Lange- skov-Ullerslev, NYautomation , Kop Og Kande samt Fyns Elteknik i Odense.

Stor succes med kvalitets-smørrebrød

Siden 34-årige Lasse Langeskov for otte måneder siden overtog delikatessebutikken, Høje Bøge Mad i Svendborg er det gået stærkt – såvel virksomheder som private sætter stor pris på det klassiske danske smørrebrød.
Går man som erhvervsdrivende i det sydfynske og overveje at introducere en madordning for sine ansatte, så er det uden tvivl en ide at kontakte Høje Bøge Mad med adresse Høje Bøgevej 46 i Svendborg. Her fremstilles nemlig dagligt i stor stil det lækreste klassiske danske smørrebrød.
Og når det eksempelvis drejer sig om smørrebrød med rullepølse eller spegepølse, ja så kommer kødet fra virksomhedens egne naturgrise. Nævnes skal det også, at virksomheden arbejder tæt sammen med lokale slagterier, og at man kun serverer højkvalitetskød.
– Jeg har nu haft virksomheden i otte måneder og kan kun glæde mig over, at vi er kommet så godt fra start, som det er tilfældet. Vi har hver dag over 500 stykker smørrebrød ud af huset, så det siger sig selv, vi oplever stor travlhed. Samtidig glæder vi os over, at vi har udsigt til at blive leverandør til flere forskellige arrangementer her i byen, siger indehaver Lasse Langeskov.
Han fortæller videre, at han i dag har 4 ansatte i sin butik, som dagligt ledes af 28-årige Emma Engstrøm.
– Vi glæder naturligvis over vores mange trofaste private kun- der, men også over det faktum, at flere og flere erhvervsdrivende benytter vores service. Vi har nogle glimrende madordninger, hvor vi tilbyder at bringe maden ud. Og vi tilbyder ikke kun smørrebrød, men kan også levere tilhørende lune retter. Vigtigt er det at understrege, at vi altid skræddersyer ordningen til den enkelte virksomhed, og at ingen er for store eller små for os, lyder det afslutningsvis fra indehaveren.
——-
Høje Bøge Vej 46 · 5700 Svendborg · Tlf: 31 13 64 35 lasse.langeskov@hotmail.com · www.høje-bøge-mad.dk

Broløkke Herregaard vil være spydspids i Langelands udvikling

Broløkke Herregård bliver bragt tilbage fordums storhed, når der den 8. april slås op for dørene til et eksklusivt hotel, event- og konferencevirksomhed – totalrenovering har beløbet sig til over 100 millioner kroner.
Virksomheder landet over vil uden tvivl i fremtiden kigge mod det sydligste Danmark, når der skal findes lokaliteter til eksempelvis konferencer, seminarer eller teambuilding-kurser. Faktum er nemlig, at Langeland om kort tid kan præsentere en seværdighed, der uden tvivl vil være tillokkende for andet end private gæster og turister.
Det handler om Broløkke Herregård, der efter en totalrenovering nu fremstår som en eksklusiv hotel- og konference- virksomhed med en bred vifte af aktivitetsmuligheder.
– I bund og grund handler det om investorer, der er blevet for- elsket i den gamle herregård og de smukke omgivelser, og som så har været villige til at investere de midler, der skulle til for at bringe stedet tilbage til fordums tider storhed, siger Dennis Dahl, der er Direktør på Broløkke Herregård.
Historien er bevaret
Det er vigtigt for ham at under- strege, at selvom totalrenoveringen har beløbet sig til ikke færre end 100 millioner kroner, så har det været altafgørende for investorerne at udvise respekt for det fredede og traditionelle.
– En ombygning på en herregård er altid speciel. Der er så mange unikke bygningsværdier at tage hensyn til og samtidig så meget historie at bevare. Men visionen har hele tiden været at skabe Danmarks smukkeste herre- gård, og det mener vi er lykkes, siger Dennis Dahl.
Vælger man som virksomhed at placere et firmaarrangement på Broløkke Herregård, kan man se frem til et ophold med udsøgte faciliteter. Ikke bare bliver man placeret i de smukkeste værelser med moderne dansk design, også de kulinariske oplevelser er der taget hånd om på fornemmeste vis.
Bred vifte af aktiviteter
– Vores køkken bliver dansk/ fransk-inspireret og vil hoved- sageligt bruge lokale råvarer fra Langeland, der suppleres med råvarer fra Fyn, Sydhavsøerne, samt de omkringliggende øer. Dog vil vi også præsentere gæsterne for specialiteter hentet i vores nærtliggende lande. Og så skal det nævnes, at vi har vores eget destilleri og bryggeri, fortæller Dennis Dahl.
Han oplyser endvidere, at der vil blive mulighed for at dyrke en bred vifte af aktiviteter, mens man opholder sig på den historiske herregård.
– Vil have et skønt spa- og wellness-område, der er integreret i den smukke natur, vi har indgået aftale med den lokale golfklub, der vil blive etableret padel tennis, vi har et yogacenter og et fitnesscenter og som sidste skud på stammen, vil vi også arrangere sælsafari i øhavet for de naturinteresserede, siger Dennis Dahl og tilføjer afslutningsvis:
– Og så skal det selvfølgelig nævnes, at herregårdens gamle kostald har fået en total renovering hvor alt, ligesom med vores ferielejligheder, er blevet bygget op igen. Kostalden er det oplagte valg til store fester som bryllup- per og konfirmationer, men det er også meningen, at her vil blive afviklet foredrag og koncerter. Med en kombination af det gamle arkitektur og den moderne indretning samt teknologi, tør vi godt love, at kostalden bliver en af landets mest magiske lokationer til større begivenheder.
—————————–
Hedevejen 33 · 5932 Humble · Telefon: 70 90 70 80 · info@brolokke.dk · www.brolokke.dk

Ny direktør vil opbygge en ’Bygma-familie’ i Svendborg

Thomas Skovlund Madsen (54) er pr. 1. februar ansat som direktør for det nye trælast- og logistikcenter Bygma Svendborg, der p.t. er under opførelse. Han kommer senest fra en stilling som direktør i Jens Schultz A/S.
Thomas Skovlund Madsen kommer med en alsidig baggrund og stor erfaring inden for både trælast og ledelse. Han er håndværksuddannet og startede som smed, inden han læste videre og blev ansat på Fabers fabrikker i Ryslinge; først som udvikler, siden som IT-chef.
Optimering og opbygning
Thomas viste sig at have flair for optimering af forretningsgange. Det førte også til en 15-år lang karriere i Jens Schultz trælast i Svendborg. ”Jeg var kunde i forretningen” fortæller han, ”men jeg blev fristet af et job som sælger, og snart var jeg med til at modernisere procedurerne i forretningen. Thomas Skovlund Madsen blev udnævnt til souschef og et par år senere overtog han ledelsen af trælasten.
I forbindelse med et ejerskifte, valgte Thomas Skovlund Mad- sen at forlade Jens Schultz. ”Jeg foretrækker at arbejde for en ejerledet, agil virksomhed. Derfor finder jeg Bygma – med sin familieejede struktur og fokus på det gode købmandskab – utroligt interessant. At Bygma er en danskejet virksomhed med styr på værdierne har absolut også spillet en væsentlig
rolle. Jeg ser frem til at være med til at bygge en helt ny og toptunet proff-forretning, hvor vi har både logistik, afhentning af varer, stor tilgængelighed og kundefokus med masser af service”.
Lokal rekruttering
Thomas Skovlund Madsen har sat sig i direktørstolen for Bygma Svendborg, ikke på byggepladsen, men i kontoret på Løvholmen 4 tæt på byggeriet. ”Her sidder der 8-9 mand lige nu. Men inden opstarten håber jeg, at medarbejderstyrken er oppe på ca. 15-20 medarbejdere.
Bygma har en ambition om at gøre Bygma til branchens bedste arbejdsplads, og her i Svendborg vil jeg have stort fokus på at sætte det rette hold, og skabe de bedste forhold for både kunder og samarbejdspartnere. Jeg håber at vi kan tiltrække endnu mere dygtig lokal arbejdskraft og gerne flere unge mennesker – lige nu har vi bl.a. tre ledige elevstillinger. Min ambition er at opbygge en ny lille ”Bygma-familie” her i Svendborg. Jeg vil selvfølgelig også have fokus på at få færdiggjort byggeriet og satser på, at vi kan åbne inden sommerferien” slutter Thomas Skovlund Madsen.
——————-
Nordre Ringvej 24, 5700 Svendborg · Tlf.: 44 54 17 30

Advokat Vølund klar til opgaver for erhvervslivet

Advokat Line Vølund åbnede i juni sidste år kontor i Svendborg, og glæder sig over allerede nu at have opbygget en trofast kundekreds.
Står man som erhvervsdrivende eller privat i Svendborg og er på kig efter en advokat, der lægger vægt på tillid, tryghed og ordentlighed, så kan det så absolut anbefales at kontakte advokat Line Vølund.
Hun har siden juni 2022 haft kontor i Svendborg, og har allerede nu opbygget en trofast kundekreds – fortrinsvis bestående af privatpersoner.
– Men jeg er også klar til at bistå virksomheder. I og med jeg driver mit firma alene, er det ikke realistisk med opgaver for de helt store virksomheder, mens små og mellemstore firmaer vil uden tvivl vil kunne få glæde af min assistance, siger Line Vølund, der er uddannet jurist
fra Århus Universitet. I forlængelse af dette studie har hun her- efter uddannet sig til advokat.
– Jeg arbejder med mange forskellige opgaver. Når vi taler erhverv, er det relevant at nævne, at jeg er klædt på til at tage mig af sager vedrørende eksempel- vis ejendomshandler, inkasso, lejeret og konfliktmægling, oplyser Line Vølund og tilføjer afslutningsvis:
– Når det drejer om mit private segment, tager jeg mig fortrinsvis af sager omhandlende testamenter, familieret, ejendomshandler og almindelige aftaleretlige udfordringer. Uanset hvilken juridisk udfordring, man står overfor, er man altid velkommen til at
kontakte mig for en uforpligtende snak.

——————
Advokat Line Vølund · Øksenbjergvej 38 · 5700 Svendborg – Tlf.: 60 12 25 90 · advokatvoelund.dk · ltv@advokatvoelund.dk

Knudsens Manpower: Klar til alle typer specialopgaver

Stor travlhed i firmaet Knudsens Manpower ApS, der blandt andet har stor succes med nyindkøbt mobilt rensningsanlæg.
Hjulene kører stærkt i Glamsbjerg-virksomheden, Knudsens Manpower ApS, der tilbyder professionel arbejdskraft inden for bygge og anlægsbranchen.
– Ja, vi må sige det går rigtigt godt i øjeblikket. Vi tager os i øjeblikket primært af specialopgaver, og vi kører efter et motto, der hedder: Hvor andre siger nej, siger vi ja, fortæller virksomhedens indehaver John Knudsen.
Knudsens Manpower ApS på- tager sig gerne større specialopgaver og eksempelvis har virksomheden for nylig stået for etableringen af en havledning til spildevand, der går fra Lyø til Fyn for firmaet CJ A/S.
– Og så skal det nævnes, at travl heden i vores firma også hænger sammen med, at vi for nylig har investeret i et mobilt rensningsanlæg på 3500 KG, der blandt andet kan sorterer jord, grus og affaldsjord, fortæller John Knudsen.
Han har tidligere arbejdet med nedrivning, kloakarbejder, anlægsarbejde, udgravning af søer, havnearbejde, jernbanearbejder samt meget andet og har derfor stor ekspertise indenfor mange områder.
– Jeg har over 22 års erfaring indenfor branchen og ved derfor, hvor vigtigt det er med kompetente og selvtænkende folk. Kun det bedste er godt nok, og derfor går jeg aldrig på kompromis med kvaliteten under udførelse af en opgave, understreger John Knudsen.
————————
Knudsens Manpower ApS · Vedtoftevej 53 · 5620 Glamsbjerg Telefon: 71 749 849 · info@knudsens-manpower.dk www.knudsens-manpower.dk

Risbjerg: En historie om succes og fremdrift

Siden Simon Risbjerg i 2004 etablerede Risbjerg Installation & Service har den velrenommerede virksomhed været ind i rivende udvikling – medarbejderstaben er næsten femdoblet,
ligesom nye afdelinger har set dagens lys.
Da 29-årige Simon Risbjerg i 2004 overtog Rudkøbing-virksomheden Peter Petersen A/S og siden omdøbte den til Risbjerg Installation & Service havde han en klar vision.
Hans nye virksomhed skulle være en fremtidsorienteret teknisk installationsvirksomhed, der indeholdt alle teknikgrene.
– Mit mål var simpelthen et firma, hvor vi kunne levere ydelser inden for El, køl, VVS, automation, varmepumper og ventilation. På den måde ville vi kunne tilbyde de totalløsninger rigtigt mange af vores kunder værdsætter, siger Simon Risbjerg.
Hans vision om et topmoderne firma med en bred vifte af ekspertise er gået i opfyldelse og i dag er Risbjerg Installation & Service vokset fra 6 til 28 ansatte og med afdelinger i både Rudkøbing, Tåsinge og Svendborg.
Kundekredsen kan man nærmest kalde verdensomspændende, idet Risbjerg Installation & Services dygtige automatik- teknikere flere gange er blevet hyret ind til opgaver i udlandet.
– Vi laver i dag alle former for tekniske installationer for private, industri, landbrug-butikker og kontorer. Lige fra totalløsninger inden for automation, elinstallation, ventilation, køleteknik og varmepumper til mindre installationer som stikkontakter og lampeophæng, fortæller Simon Risbjerg.
Spørger man ham om årsagen til hans virksomheds fornemme rejse, er han ikke i tvivl.
– Jeg har været så heldig at få nogle virkelig dygtige og dedikerede ansatte. Og så har jeg konsekvent kørt efter devisen om at vores overordnede mål altid er at levere værdiskabende løsninger til vores kunder. Og værdier handler ikke kun om penge, men kan eksempelvis også være løsninger, der handler om grøn omstilling. Vigtigt er altid at tilfredsstille kundens ønsker, understreger Simon Risbjerg og tilføjer:
– Og så skal det nævnes, at ingen opgaver er for store eller små for os. Og selv når vi har travlt, så er vi altid klar.
Risbjerg Installation & Service vandt titlen som årets el- installatør med +20 ansatte

Præsenterer ny butik: Kvalitet og kundeservice stadig i højsædet

Den velrenommerede brille-kæde Nyt Syn udvider med ny butik i Odense – ved roeret er Signe Schønnemann, der ikke er ukendt med chef-rollen.
– Det kan siges meget enkelt. Vores ny butik kommer til at køre efter nøjagtig de samme principper, der gør sig gældende i vores andre brillebutikker. Vi vil koncentrere os om en udpræget kundeservice samt kvalitets-briller og kvalitets-stel, således at vi altid kan tilbyde vores kunder de mest lækre produkter.
Ordene kommer fra Signe Schønnemann, efter det nu viser sig, at Nyt Syn-kæden ud- vider med yderligere en butik i Odense på adressen Hjallesevej 199. En butik, der ejes af Signe Schønnemann, Tommy Simonsen, Tommy Hansen og Bo Kristensen.
Signe Schønnemann er i for- vejen indehaver af NYT SYN BRANDTS PASSAGE, men kommer altså også til at have ansvaret for den ny butik, der hører under postnummeret 5230.
– Også i denne butik vil vi skille os ud i vores sortiment med briller og stel i moderne og eks klusive brands. Som eksempler på nogle af de mærker vi allerede nu har aftaler med, kan nævnes danske Lindberg og Tom Ford. Og så skal det siges, at når man opsøger os som kunde, så
lægger vi altid vægt på at have god tid til kun- den og yde den mest professionelle rådgivning, understreger Signe Schønnemann.
Nyt Syn er en frivillig kæde, så optikerne ejer og driver selv butikkerne hver især. Derudover ejer Nyt Syn optikerne i fællesskab selskabet Nyt Syn Danmark, som står for fælles markedsføring, økonomi- styring, uddannelse og faglig sparring for alle butikkerne. Derfor er Nyt Syn kæden 100%
danskejet af indehaverne, som kunderne møder i butikken hver dag, og al skat betales i Danmark.
————-
Nyt Syn Folkebo
Hjallesevej 199 · 5230 Odense M · Telefon: 61 69 05 00 odensec@nytsyn.dk · www.nytsyn.dk